Organisasjoner blokkerer ofte et nummer av nettverksporter. Ved melding om at mobile enheter finner ikke Smart skjermen, be administrator åpne følgende.
- TCP ports 7000, 8008, 8009, 47000, 7100, 49228, 50259
- UDP ports 62572 and 54780
- If using Google Cast, UDP port 1900
- If using Windows computer or a Mac computer, UDP port 5353
- The network must be configured to run Bonjour and mDNS, and Multicast must be enabled
- Ensure your device and display are on the same VLAN or subnet.
- 5Gzh wifi network must have Non DFS (Dynamic Frequency Selection) channel enabled
Generell feilsøk Crome og Cromebooks
- Enheten må være på samme subnett / VLAN som skjermen
- Sjekk at nettleser på Kapp IQ modulen har nett tilgang
- På din mobile enhet slå Flymodus av, og så på igjen
- Start enheten på nytt. Re-starting av enhet kan tømme lagret nettverks adresse informasjon, Omstart av enheten kan også gjenopprette lyd og video-kodere som kan ha sluttet å fungere
- Start skjermen på nytt. Hvis du har re-startet skjermen og fortsatt ikke ser skjermens navn i listen over tilgjengelige enheter, vent noen minutter og prøv å koble til skjermen igjen
- Sørg for at enheten har den nyeste operativt system programvaren. Kontroller at det ikke er noen system oppdateringer som venter på å bli installert
- Hvis skjermen er koblet til 2.4Ghz-nettverk, kobler du skjermen til et 5Ghz-nettverk
Skjermens navn vises ikke i listen over tilgjengelige skjermer
- Kontroller at skjermen og datamaskinen er satt til riktig dato og klokkeslett
Enheten kan koble til skjermen, men video kvaliteten er dårlig, eller den kobles ofte fra
- Reduser skjerm oppløsning til 1920*1080 eller lavere
- Kontroller at antennen er koblet til KappiQ modulen
- Å dele videoer eller spille videospill med hyppige skjermoppdateringer krever mer nettverksbåndbredde. Prøv å redusere videokvaliteten for å forbedre ytelsen
- Den mobile enheten er kanskje ikke optimalisert for å dele skjerm og er begrenset til en lavere kvalitet. Prøv å koble til med en annen mobilenhet
- Kontroller at Crome nettleseren på enheten din har versjon 52 eller nyere og er oppdatert
- Hvis du bruker AirParrot programmet, kontroller at AirParrot er oppdatert
Deler av bildet vises ikke riktig når du deler strømme video til skjermen
- Hvis du deler innhold fra Crome nettleser, prøv å dele hele skrivebordet
- For mer informasjon om Google Cast-nettleserutvidelse, se dokumentasjon «Casting a Chrome tab or entire desktop.»
Videoen har ingen lyd
- Kontroller at volumet på Android enheten er skrudd opp og at skjermen ikke er dempet
- Skru opp volumet på skjermen
- Kontroller at Ring/Silent bryteren ikke er satt til silent
Skjermen svarer ikke på berøring og du kan ikke skrive eller tegne på pennene
- Touch og bruk av penner er ikke støttet når du bruker Screenshare
- TCP ports 7000, 8008, 8009, 47000, 7100, 49228, 50259
- UDP ports 62572 and 54780
- If using Google Cast, UDP port 1900
- If using Windows computer or a Mac computer, UDP port 5353
- The network must be configured to run Bonjour and mDNS, and Multicast must be enabled
- Ensure your device and display are on the same VLAN or subnet.
- 5Gzh wifi network must have Non DFS (Dynamic Frequency Selection) channel enabled
Generell feilsøk Crome og Cromebooks
- Enheten må være på samme subnett / VLAN som skjermen
- Sjekk at nettleser på Kapp IQ modulen har nett tilgang
- På din mobile enhet slå Flymodus av, og så på igjen
- Start enheten på nytt. Re-starting av enhet kan tømme lagret nettverks adresse informasjon, Omstart av enheten kan også gjenopprette lyd og video-kodere som kan ha sluttet å fungere
- Start skjermen på nytt. Hvis du har re-startet skjermen og fortsatt ikke ser skjermens navn i listen over tilgjengelige enheter, vent noen minutter og prøv å koble til skjermen igjen
- Sørg for at enheten har den nyeste operativt system programvaren. Kontroller at det ikke er noen system oppdateringer som venter på å bli installert
- Hvis skjermen er koblet til 2.4Ghz-nettverk, kobler du skjermen til et 5Ghz-nettverk
Skjermens navn vises ikke i listen over tilgjengelige skjermer
- Kontroller at skjermen og datamaskinen er satt til riktig dato og klokkeslett
Enheten kan koble til skjermen, men video kvaliteten er dårlig, eller den kobles ofte fra
- Reduser skjerm oppløsning til 1920*1080 eller lavere
- Kontroller at antennen er koblet til KappiQ modulen
- Å dele videoer eller spille videospill med hyppige skjermoppdateringer krever mer nettverksbåndbredde. Prøv å redusere videokvaliteten for å forbedre ytelsen
- Den mobile enheten er kanskje ikke optimalisert for å dele skjerm og er begrenset til en lavere kvalitet. Prøv å koble til med en annen mobilenhet
- Kontroller at Crome nettleseren på enheten din har versjon 52 eller nyere og er oppdatert
- Hvis du bruker AirParrot programmet, kontroller at AirParrot er oppdatert
Deler av bildet vises ikke riktig når du deler strømme video til skjermen
- Hvis du deler innhold fra Crome nettleser, prøv å dele hele skrivebordet
- For mer informasjon om Google Cast-nettleserutvidelse, se dokumentasjon «Casting a Chrome tab or entire desktop.»
Videoen har ingen lyd
- Kontroller at volumet på Android enheten er skrudd opp og at skjermen ikke er dempet
- Skru opp volumet på skjermen
- Kontroller at Ring/Silent bryteren ikke er satt til silent
Skjermen svarer ikke på berøring og du kan ikke skrive eller tegne på pennene
- Touch og bruk av penner er ikke støttet når du bruker Screenshare